Dersin Adı | Havacılık ve Uçuş Bilgisi Temelleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SHKH 115 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin dünyada ve Türkiyedeki Havacılık tarihi, atmosferin yapısı, temel aerodinamik kuvvetler ve eksenler,uçak parçaları ve uçuş kuralları hakkında ayrıntılı bilgi edinmeleri amaçlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında öğrencilere ; Dünya ve Türk havacılık tarihi,Temel Aerodinamik, uçakların temel parçaları; gövde, kanatlar, kuyruk, Uçuş sırasında uçaklara etki eden kuvvetler, atmosferin fiziksel özellikleri ve Genel uçuş kuralları anlatılmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dünya Havacılık Tarihi | Yalçın, Osman. Havacılık, Hava Gücünün Doğuşu ve Birinci Dünya Savaşına Etkisi, Ankara Üniversitesi Türk İnkılâp Tarihi Enstitüsü Atatürk Yolu Dergisi Sayı: 59, Güz 2016, s. 181-236 |
2 | Türk Havacılık Tarihi | Keyüsk, Mazlum, Türk Havacılık Tarihi(1917-1918), İkinci Kitap İkinci Cilt, Uçuş Okulları Basımevi, 1952, Eskişehir. |
3 | Atmosferin fiziksel özellikleri | Beköz, Üner & S. Selçuk Çakmaklı. Temel Uçuş Teorisi, Elba Havacılık Enstitüsü yayınları. Bölüm: 1. ISBN : 978-605-64733-0-2 |
4 | Temel aerodinamik kuvvetler | Beköz, Üner & S. Selçuk Çakmaklı. Temel Uçuş Teorisi, Elba Havacılık Enstitüsü yayınları. Bölüm: 2. ISBN : 978-605-64733-0-2 |
5 | Statik, dinamik basınç ve sıcaklık | Beköz, Üner & S. Selçuk Çakmaklı. Temel Uçuş Teorisi, Elba Havacılık Enstitüsü yayınları. Bölüm: 3. ISBN : 978-605-64733-0-2 |
6 | Uçak koordinat eksenleri | Beköz, Üner & S. Selçuk Çakmaklı. Temel Uçuş Teorisi, Elba Havacılık Enstitüsü yayınları. Bölüm: 4. ISBN : 978-605-64733-0-2 |
7 | Uçak kumandaları ve hareket prensipleri | Beköz, Üner & S. Selçuk Çakmaklı. Temel Uçuş Teorisi, Elba Havacılık Enstitüsü yayınları. Bölüm: 5. ISBN : 978-605-64733-0-2 |
8 | Uçuş genel prensipleri | Beköz, Üner & S. Selçuk Çakmaklı. Temel Uçuş Teorisi, Elba Havacılık Enstitüsü yayınları. Bölüm: 6. ISBN : 978-605-64733-0-2 |
9 | Vize | |
10 | Uçuş irtifası | Beköz, Üner & S. Selçuk Çakmaklı. Temel Uçuş Teorisi, Elba Havacılık Enstitüsü yayınları. Bölüm: 7. ISBN : 978-605-64733-0-2 |
11 | Uçuş sistemleri | Beköz, Üner & S. Selçuk Çakmaklı. Temel Uçuş Teorisi, Elba Havacılık Enstitüsü yayınları. Bölüm:7. ISBN : 978-605-64733-0-2 |
12 | Meydan kontrol sahaları | Beköz, Üner & S. Selçuk Çakmaklı. Temel Uçuş Teorisi, Elba Havacılık Enstitüsü yayınları. Bölüm: 5. ISBN : 978-605-64733-0-2 |
13 | Zaman | Beköz, Üner & S. Selçuk Çakmaklı. Temel Uçuş Teorisi, Elba Havacılık Enstitüsü yayınları. Bölüm: 1. ISBN : 978-605-64733-0-2 |
14 | Uçuş planı doldurma | Beköz, Üner & S. Selçuk Çakmaklı. Temel Uçuş Teorisi, Elba Havacılık Enstitüsü yayınları. Bölüm: 1. ISBN : 978-605-64733-0-2 |
15 | Uçuş aletleri | Beköz, Üner & S. Selçuk Çakmaklı. Temel Uçuş Teorisi, Elba Havacılık Enstitüsü yayınları. Bölüm: 2. ISBN : 978-605-64733-0-2 |
16 | Final |
Ders Kitabı | Doyran, Kani.1952. Uçuş Teorisi ve Prensipleri, Hava Basımevi, Eskişehir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | THY teknik Temel Uçak Bilgisi, Aero Bildungs Temel Aerodinamik |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | ||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 100 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Havayolu işletmesinin yönetim sistemleri ve işleyiş prensipleri ile ulusal ve uluslararası mevzuat bilgisine sahip olmak | X | ||||
2 | Temel havacılık terminolojisi, uçuş teorisi/aerodinamik ve meteoroloji konularında temel bilgi sahibi olmak | X | ||||
3 | Kabin ekibi üyesinin görev/sorumlulukları, havacılıkta standart operasyon kuralları ve emniyet/güvenlik kavramları hakkında bilgi sahibi olmak | X | ||||
4 | Havacılıkta ilkyardım konusunda doğru ve etkin müdahalenin önemini kavrayarak ilkyardım uygulamalarını yapabilmek | X | ||||
5 | Tehlikeli madde taşımacılığı ile ilgili ve uçuş operasyonlarında oluşabilecek tüm acil durumlarda hayatta kalabilme teknikleri, kalabalığın kontrolü ve yönetimi metotları hususunda sorumluluklarını kavrayarak hızlı ve doğru müdahale edebilmek | X | ||||
6 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilmek, bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | X | ||||
7 | Diksiyon ve anons teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak | X | ||||
8 | Havacılıkta insan faktörü, çevre, toplum, sağlık koşullarının etkileri, insan performansının limitleri ve kaynakların etkin kullanımının önemini kavrayabilmek | X | ||||
9 | Dünya coğrafyası ve kültürleri konularında temel bilgiye sahip olmak | X | ||||
10 | Genel görünüm ve kişisel bakımın önemini kavrayarak nezaket ve görgü kuralları çerçevesinde yolcu servis sunumunu gerçekleştirebilmek | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak sivil havacılıkta kabin hizmetleri alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile ileitişim kurmak | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest